Jak se vyhnout jojo efektu při hubnutí?

Jojo efekt vlastně znamená, že poté, co se vám podaří nějaká ty kila shodit, naberete je všechny zpátky, a to ještě s nějakým přídavkem kil navíc. Což je opravdu nemilé, hlavně pokud jste se na svém hubnutí dost nadřeli. Vždyť sami víte, že než zhubnete jedno kilo, tak se velmi nadřete.

Jojo efekt se dostavuje především při držení drastických diet, které se skládají z jednotvárné potravy, která se tváří jako plnohodnotná náhrada stravy. Ale který člověk může dlouhodobě přežívat na stravě, která se sestává například jen z mléka, vajec a zeleniny? Nehledě na to, co tu udělá s vašim trávením. A věřte, že takových diet koluje po internetu mnoho. Mléčná dieta, ovocná dieta, okurková dieta, rajčatová dieta, ananasová dieta…a jsou stejně tak hrůzostrašné, jak zní jejich názvy. Takové diety vám nikdy nepomohou si dlouhodobě udržet si zdravou váhu a zhubnout zdravě bez jojo efektu.

spánek

Jestli chcete zhubnout zdravě a bez jojo efektu, zaměřte se na zásady zdravého životního stylu. Jedna z těchto zásad je, abyste měli dostatek spánku. To znamená alespoň 7-8 hodin denně, v klidném a tichém prostředí se správnou teplotou. Před spaním vždy dostatečně vyvětrejte, abyste do pokoje dostali čerstvý vzduch. Dodržujte zásady pravidelného pohybu. Najděte si alespoň třikrát týdně půl hodinky čas na nějakou pohybovou aktivitu, která vám bude milá. Sportů máte na výběr skutečně hodně. Můžete si vybrat něco, co budete provádět sami, návštěvy fitness centra nebo třeba skupinové lekce, které dnes pořádá téměř každé sportoviště.

zdravé jídlo

U jídla dodržujte poctivé dávky ovoce a zeleniny a samozřejmě kvalitní bílkoviny. Nezapomínejte ale ani na dostatek sacharidů, které jsou pro vás zdrojem energie. Vybírejte si u příloh spíše celozrnné verze a nízkokaloričtější verze. Vyhýbejte se jednoduchým cukrům. Taky konzumujte z kvalitních, nejlépe rostlinných zdrojů. Kvalitní rostlinné oleje, ořechová másla, různé druhy ořechů…to všechno jsou pro vás vhodné zdroje tuků.