Není pochyb o tom, že každá firma chce vydělat co nejvíce peněz. K tomu je však především zapotřebí zákazníků. Ideální je, aby si dokázala udržet ty stávající a zároveň získávala stále nové. To však není nic jednoduchého, zvláště když vezmeme v úvahu, že konkurence se snaží přesně o to samé, a za pomoci naprosto stejných prostředků. Jediný rozdíl spočívá v tom, jak je využijeme.

Je tedy jasné, že vhodně zvolená marketingová strategie je základem úspěchu. A ačkoliv naprostá většina laické veřejnosti zná zpravidla pouze klasickou reklamu, ať už televizní nebo tiskovou, rozhodně to není to jediné, co mají firmy k dispozici.

seo5

Velmi často využívaná je i SEO optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Jedná se o proces, kdy se internetová stránka firmy upraví tak, aby se po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů její odkaz objevil v seznamu výsledků na jednom z předních míst.

Tímto se zvedne návštěvnost daného webu, a jelikož každý z těchto návštěvníků je zároveň potenciálním zákazníkem, poroste i zisk. Čím více jich totiž bude, tím vyšší je pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí.

seo10

To vše zní dobře, avšak jak víme, každá firma je jiná. Nabízí se tedy otázka, zda je tato metoda skutečně vhodná pro všechny, a pokud ano, zda je pro úspěch firmy opravdu nezbytná. Přeci jen, její aplikace stojí nějaké peníze. Je tedy na místě ptát se, zda se tyto náklady skutečně vyplatí.

Odpověď na tuto otázku není zrovna jednoduchá. Naštěstí nám zde může pomoci SEO analýza, která nám přesně řekne, s jakým zvýšením zisku můžeme přibližně počítat, a jak velké budou vynaložené náklady. Na základě těchto údajů si pak můžeme snadno spočítat, zda je pro nás tato metoda skutečně výhodná.

Je však třeba říci, že v naprosté většině případů skutečně výhodná je. I to je důvod, proč je tak široce rozšířená. Zkrátka přináší peníze, a to je v obchodě to hlavní.