Kdyby měli v minulosti internetoví podnikatelé ty možnosti, jaké nabízí dnešní internet jejich následovníkům, měli by to o mnoho jednodušší. Protože je logické, že v dobách, kdy ještě nebyl internet tím, čím je dnes, mezi nimi nepanovala ani zdaleka tak silná konkurence, a kdyby tedy uživatelé a potenciální zákazníci neměli tolik na výběr, hodila by se pomoc internetových vyhledávačů, které by je nabízely daleko výhodněji všem něco hledajícím. Jenže vyhledávače tehdy ještě nenabízely tytéž služby, co dnes, a tak se tehdy lidem často nepodařilo žádoucího podnikatele najít.

monitor se SEO

Zatímco dnes to mají ti na internetu něco nabízející snazší v tom, že je vyhledávače skutečně efektivně internetové veřejnosti nabízet mohou. Mohou, ale přesto nenabízejí, čímž vlastně kohokoliv ze současných podnikatelů dostávají do stejné nebo ještě horší pozice, v jaké byli podnikatelé na internetu kdysi. Protože kdo chce najít něco, co není náležitě podporováno vyhledávači, musí hledat metodou pokusu a omylu, a do toho se dnes samozřejmě nikomu nechce. Každému spíš vyhovuje to, že mu vyhledávače nabídnou to, co samy považují za relevantní a ideální, a víc už se po ničem nepídí.

SEO audit

A aby se někdo na internetu prosadil, potřebuje pomoc v podobě efektivní reklamy a optimalizace pro internetové vyhledávače. A co z toho je důležitější? Jak si optimalizace a reklamy stojí v onom pomyslném souboji PPC vs SEO?
Jak se to vezme. Obojí je prostě důležité. Protože optimalizace zajišťuje postupné vylepšení pozice optimalizovaného webu v internetových vyhledávačích, čímž vede automaticky ke zvyšování návštěvnosti takového webu, byť jen postupnému v průběhu dlouhodobějšího procesu vylepšování, zatímco reklama funguje za peníze hned, jenže reklama SEO pro změnu podléhá v tom, že je dražší a přestává účinkovat, jakmile zmizí.
A tak má reklama i SEO něco do sebe. Obojí je provozovatelům webů užitečné a na obojí se vyplatí sázet.